نمونه کدها | نمونه کدها | نمونه کدها |
مشارکت نهادهای مردمی | عادلانه و منصفانه بودن قوانین برای همه | احساس آزادی از ترس یا احساس ایمنی |
مشارکت در ارائه خدمات | رعایت حقوق مدنی | ثبات در جامعه |
تشکلها در حکمرانی | عقلانیت قوانین و مقررات | تضمین حقوق سیاسی آنان در مشارکت |
مشارکت در سیاستگذاری | قبول اکثریت جامعه | راه توانمندی مقابله با تهدیدات مختلف خارجی |
مشارکت افراد در تعیین سرنوشت | مناسب بودن قوانین | آزادی عمل رسانهها |
رعایت حقوق مالکیت مردم | اخلاق مدار بودن قوانین | دسترسی به خدمات عمومی |
کنترل هدفمند قوانین و مقررات | مجلس و نهادهای قانونی | رشد جمعیت |
رعایت عدالت در رویههای مختلف | تمرکز سیاستگذاری و برنامهریزی | حفاظت از محیطزیست |
ارائه خدمات برابر و اثربخش | شفافیت اهداف، مأموریتها، قوانین و مقررات حاکم بر بهزیستی | پوشش بیمه تأمین اجتماعی |
مقابله با تبعیضهای اجتماعی | سازگاری خطمشیها با ارزشهای اجتماعی و فرهنگی جامعه | مالکیت مسکن |
انتقادپذیری مدیران | اولویتبندی امور بهزیستی در سیاستهای توسعهای | تأمین معیشت پس از بازنشستگی |
تکریم شهروندان | تقویت هماهنگی بین سازمانی | امید به زندگی |
مسئولیتپذیری | پیشگیری اولیه از بروز آسیبهای اجتماعی | تغذیه سالم |
کنترلپذیری | خدماترسانی بهموقع به افراد در معرض آسیبهای اجتماعی | خدمات بیمه درمان |
دسترسی به آموزش | شناسایی نقاط آسیبخیز و بحرانزای اجتماعی | دسترسی به خدمات بهداشتی |
تعداد پژوهشگران | حمایت از زنان سرپرست خانوار تأمین مسکن نیازمندان | مرگومیر کودکان |
سطح تحصیلات | حمایت از بیماران روانی مزمن و سالمندان | سرانه مراکز ارائهدهنده خدمات سلامت |
نرخ باسوادی | ضریب جینی | سرانه مراکز ورزشی |
میزان مطالعه کتاب | تولید ناخالص داخلی | سهم هزینههای سلامت در سبد خانوار |
سطح فعالیت مطبوعات | درآمد سرانه | تحول نظام سلامت |
سطح تولید محصولات فرهنگی | شاخص فقر | آموزش و پژوهشهای سلامت |
مشارکت مردم در فعالیتهای فرهنگی | امنیت تورمی | دسترسی به خدمات برای بیماران خاص |
میزان حاکمیت دین و اصول دینی | وضعیت تجارت خارجی | سالمندان و بیماریهای روانی |
سطح فساد | بدهی خارجی | بهداشت و ایمنی محیط کار |
ایجاد جو مسئولیتپذیری فرهنگی | حجم سرمایهگذاری انجامگرفته | رعایت جایگاه و کرامت انسانی |
تساوی زنان | آزادی اقتصادی (باز بودن اقتصاد) | جو روانی مساعد در محیط کار |
آزادی فردی | قدرت خرید مردم | عدم تبعیض شغلی |
وضعیت بزهکاری و ناهنجاریهای اجتماعی | نقد و تحلیل عملکرد دولتمردان | پرداخت جبران خدمات متناسب با تورم در جامعه |
وضعیت پایداری خانوادهها | مشارکتهای اعتراضآمیز | تمرکز قدرت در کشور |
نرخ ازدواج و طلاق | رقابتهای سیاسی فزاینده | عریض و طویل بودن ساختار دولت |
طرحهای اشتغالزا | افزایش سطح اطمینان محیطی | سلطه بخشی دولتی در شبکهها |
بازدهی بیشتر خدمات | بیکاری | عدم تفویض اختیار صحیح از سوی دولت به سمنها |
ثبات در اقتصاد | حمایت از مالکیت معنوی | لزوم خودجوش بودن سمنها |
دولت الکترونیک | تسهیل در روند صدور مجوزها | توجه به اسناد بالادست |
ظرفیت بخش خصوصی | یکسان بودن همه مردم برای حاکمیت | مجوزدهی چندگانه به سمنها |
زیرساختهای فناوری اطلاعات | حاکمیت قانون | اصلاح قوانین و رویهها |
حمایت از سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی |
ابعاد | مؤلفه | شاخص |
عوامل فرهنگی/ اجتماعی |
مشارکت عمومی |
مشارکت در ارائه خدمات |
مشارکت نهادهای مردمی | ||
تشکلها در حکمرانی | ||
مشارکت در سیاستگذاری | ||
مشارکت افراد در تعیین سرنوشت | ||
عدالت اجتماعی |
رعایت حقوق مالکیت مردم | |
کنترل هدفمند قوانین و مقررات | ||
رعایت عدالت در رویههای مختلف | ||
ارائه خدمات برابر و اثربخش | ||
مقابله با تبعیضهای اجتماعی | ||
پاسخگویی | انتقادپذیری مدیران | |
تکریم شهروندان | ||
مسئولیتپذیری | ||
کنترلپذیری | ||
عوامل فرهنگی |
دسترسی به آموزش | |
تعداد پژوهشگران | ||
سطح تحصیلات | ||
نرخ باسوادی | ||
میزان مطالعه کتاب | ||
سطح فعالیت مطبوعات | ||
سطح تولید محصولات فرهنگی (فیلم، موسیقی و ...) | ||
مشارکت مردم در فعالیتهای فرهنگی | ||
میزان حاکمیت دین و اصول دینی | ||
سطح فساد | ||
ایجاد جو مسئولیتپذیری فرهنگی | ||
رفاه اجتماعی | تساوی زنان | |
آزادی فردی | ||
وضعیت بزهکاری و ناهنجاریهای اجتماعی | ||
وضعیت پایداری خانوادهها | ||
نرخ ازدواج و طلاق | ||
عوامل اقتصادی |
کارایی و اثربخشی | طرحهای اشتغالزا |
بازدهی بیشتر خدمات | ||
ثبات در اقتصاد | ||
بهبود فضای کسبوکار |
دولت الکترونیک | |
ظرفیت بخش خصوصی | ||
زیرساختهای فناوری اطلاعات | ||
حمایت از سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی | ||
حمایت از مالکیت معنوی | ||
تسهیل در روند صدور مجوزها | ||
رفاه اقتصادی |
بیکاری | |
ضریب جینی | ||
تولید ناخالص داخلی | ||
درآمد سرانه، شاخص فقر | ||
امنیت تورمی | ||
وضعیت تجارت خارجی | ||
بدهی خارجی | ||
حجم سرمایهگذاری انجامگرفته | ||
آزادی اقتصادی (باز بودن اقتصاد) | ||
قدرت خرید مردم | ||
عوامل سیاسی/ امنیتی | ثبات سیاسی |
نقد و تحلیل عملکرد دولتمردان |
مشارکتهای اعتراضآمیز | ||
رقابتهای سیاسی فزاینده | ||
امنیت عمومی |
افزایش سطح اطمینان محیطی | |
احساس آزادی از ترس یا احساس ایمنی | ||
ثبات در جامعه | ||
امنیت سیاسی |
تضمین حقوق سیاسی آنان در مشارکت | |
راه توانمندی مقابله با تهدیدات مختلف خارجی | ||
آزادی عمل رسانهها | ||
سلامت عمومی |
سلامت اجتماعی |
دسترسی به خدمات عمومی |
رشد جمعیت | ||
حفاظت از محیطزیست | ||
پوشش بیمه تأمین اجتماعی | ||
مالکیت مسکن | ||
تأمین معیشت پس از بازنشستگی | ||
کیفیت زندگی کاری |
امید به زندگی | |
تغذیه سالم | ||
خدمات بیمه درمان | ||
دسترسی به خدمات بهداشتی | ||
مرگومیر کودکان | ||
سرانه مراکز ارائهدهنده خدمات سلامت | ||
سرانه مراکز ورزشی | ||
سهم هزینههای سلامت در سبد خانوار | ||
تحول نظام سلامت | ||
آموزش و پژوهشهای سلامت | ||
دسترسی به خدمات برای بیماران خاص و سالمندان و بیماریهای روانی | ||
سلامت روانی در محیط کار |
بهداشت و ایمنی محیط کار | |
رعایت جایگاه و کرامت انسانی | ||
جو روانی مساعد در محیط کار | ||
عدم تبعیض شغلی | ||
پرداخت جبران خدمات متناسب با تورم در جامعه | ||
عوامل حاکمیتی |
عوامل دولتی |
تمرکز قدرت در کشور |
عریض و طویل بودن ساختار دولت | ||
سلطه بخشی دولتی در شبکهها | ||
عدم تفویض اختیار صحیح از سوی دولت به سمنها | ||
لزوم خودجوش بودن سمنها | ||
عوامل قانونی |
توجه به اسناد بالادست | |
مجوزدهی چندگانه به سمنها | ||
اصلاح قوانین و رویهها | ||
حاکمیت قانون | ||
یکسان بودن همه مردم برای حاکمیت | ||
عادلانه و منصفانه بودن قوانین برای همه | ||
رعایت حقوق مدنی | ||
کیفیت قوانین و مقررات |
عقلانیت قوانین و مقررات | |
قبول اکثریت جامعه | ||
مناسب بودن قوانین | ||
اخلاق مدار بودن قوانین | ||
ابزارهای پاسخگویی |
مجلس و نهادهای قانونی | |
رسانه ملی | ||
مطبوعات | ||
فناوری اطلاعات | ||
سخنرانیهای موقعیتی و مناسبتی | ||
خطمشی گذاری بهزیستی |
تمرکز سیاستگذاری و برنامهریزی | |
شفافیت اهداف | ||
مأموریتها، قوانین و مقررات حاکم بر بهزیستی | ||
سازگاری خطمشیها با ارزشهای اجتماعی و فرهنگی جامعه | ||
اولویتبندی امور بهزیستی در سیاستهای توسعهای | ||
تقویت هماهنگی بین سازمانی دستگاههای مرتبط با بهزیستی | ||
تنظیم برنامههای ملی معطوف به فقرزدایی | ||
تغییر نقش دولت |
پیشگیری اولیه از بروز آسیبهای اجتماعی | |
خدماترسانی بهموقع به افراد در معرض آسیبهای اجتماعی | ||
شناسایی نقاط آسیبخیز و بحرانزای اجتماعی | ||
حمایت از زنان سرپرست خانوار | ||
تأمین مسکن نیازمندان | ||
حمایت از بیماران روانی مزمن و سالمندان |
ضریب کفایت نمونهگیری (KMO) | 845/ 0 | |
آزمون بارتلت |
کای اسکوئر | 129/ 2763 |
درجه آزادی | 253 | |
اعداد معناداری | 000/ 0 |
متغیر | مقدار آلفای کرونباخ | پایایی ترکیبی | روایی همگرایی | مقادیر اشتراکی |
بزرگتر از 7/ 0 | بزرگتر از 7/ 0 | 613/ 0 | 613/ 0 | |
عوامل فرهنگی/ اجتماعی | 758/ 0 | 933/ 0 | 719/ 0 | 719/ 0 |
عوامل اقتصادی | 958/ 0 | 910/ 0 | 644/ 0 | 644/ 0 |
عوامل سیاسی/ امنیتی | 852/ 0 | 914/ 0 | 680/ 0 | 680/ 0 |
سلامت عمومی | 798/ 0 | 914/ 0 | 689/ 0 | 689/ 0 |
عوامل حاکمیتی | 747/ 0 | 929/ 0 | 658/ 0 | 658/ 0 |
حکمرانی بهزیستی | 845/ 0 | 959/ 0 | 613/ 0 | 613/ 0 |
ردیف | متغیر | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
1 | عوامل اجتماعی/ فرهنگی | 783/ 0 | |||||||
2 | عوامل اقتصادی | 525/ 0 | 848/ 0 | ||||||
3 | عوامل سیاسی/ امنیتی | 652/ 0 | 639/ 0 | 803/ 0 | |||||
4 | سلامت عمومی | 452/ 0 | 665/ 0 | 648/ 0 | 825/ 0 | ||||
5 | عوامل حکومتی | 662/ 0 | 820/ 0 | 741/ 0 | 659/ 0 | 830/ 0 | |||
6 | حکمرانی بهزیستی | 589/ 0 | 265/ 0 | 717/ 0 | 656/ 0 | 619/ 0 | 811/ 0 |
ردیف | متغیر | مقادیر R2 |
1 | عوامل اجتماعی/ فرهنگی | 730/ 0 |
2 | عوامل اقتصادی | 593/ 0 |
3 | عوامل سیاسی/ امنیتی | 858/ 0 |
4 | سلامت عمومی | 346/ 0 |
5 | عوامل حکومتی | 851/ 0 |
6 | حکمرانی بهزیستی | 00000 |
ردیف | متغیر | مقادیر اشتراکی | مقادیر R2 | نتیجه |
1 | عوامل اجتماعی/ فرهنگی | 613/ 0 | 730/ 0 | 447/ 0 |
2 | عوامل اقتصادی | 719/ 0 | 593/ 0 | 426/ 0 |
3 | عوامل سیاسی/ امنیتی | 644/ 0 | 858/ 0 | 552/ 0 |
4 | سلامت عمومی | 680/ 0 | 346/ 0 | 235/ 0 |
5 | عوامل حکومتی | 689/ 0 | 851/ 0 | 586/ 0 |
6 | حکمرانی بهزیستی | 658/ 0 | 00000 | 00000 |
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |