دوره 15، شماره 58 - ( 6-1394 )                   جلد 15 شماره 58 صفحات 269-239 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ali Mohammadlo I, Niosha B N, Faraghdani A F. (2015). The Prevalence of Learning Disabilities in Family-Like Children According to Demographic Variables. refahj. 15(58), 239-269.
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-2341-fa.html
علی محمد لو ابراهیم، نیوشا بهشته، فرقدانی آزاده. شیوع ناتوانیهای یادگیری در کودکان شبه‌خانواده برحسب متغیرهای جمعیت‌شناختی رفاه اجتماعی 1394; 15 (58) :269-239

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-2341-fa.html


چکیده:   (4613 مشاهده)

مقدمه: هدف از این تحقیق شیوع‌شناسی ناتوانیهای یادگیری در کودکان شبه‌خانواده تحت مراقبت سازمان بهزیستی استان تهران و مقایسه آن برحسب متغیرهای جمعیت‌شناختی است.

روش: مطالعه حاضر با روش پیمایش و پرسشنامه کلورادو (CLDQ) و کاربرگ محقق‌ساخته در بین 297 نفر از کودکان شبه‌خانواده 12-8 سال در 26 مرکز بهزیستی در 11 شهرستان استان تهران (شامل ری، شمیرانات، شهر تهران، دماوند، فیروزکوه، اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، ملارد، ورامین و کرج) که در کلاسهای دوم تا ششم تحصیل می‌کردند، انجام گرفته است.

یافته‌ها: شیوع ناتوانیهای یادگیری در نمونه مورد بررسی نسبتاً بالا و شیوع بالای آن در دختران نسبت به پسران مشهود است. برخی متغیرهای جمعیت‌شناختی با ناتوانیهای یادگیری به صورت کلی و به تفکیک زیرمقیاسهای آن، ارتباط دارد.

بحث: به لحاظ خاص بودن نمونه این تحقیق، تفاوتهایی در شیوع وجود دارد و برخی متغیرهای جمعیت‌شناختی پیش‌بینی‌کننده ناتوانیهای یادگیری در کودکان شبه‌خانواده هستند.

متن کامل [PDF 613 kb]   (2341 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: رفاه اجتماعی
دریافت: 1394/11/7 | پذیرش: 1394/11/7 | انتشار: 1394/11/7

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb