دوره ۲۵، شماره ۹۷ - ( ۴-۱۴۰۴ )                   جلد ۲۵ شماره ۹۷ صفحات ۱۳۳-۱۰۷ | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.BPUMS.REC.1401.082


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khaleghi M M, Momeni K, Boostanizadeh H, Ebrahimi A. (2025). The role of attitude towards relationship education on learning anxiety and academic burnout in students of Bushehr University of Medical Sciences in 2022. refahj. 25(97), : 4 doi:10.32598/refahj.25.97.4346.1
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-4204-fa.html
خالقی محمد مهدی، مومنی خدیجه، بوستانی زاده حسین، ابراهیمی عابد. ارتباط نگرش به آموزش مجازی بر اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال ۱۴۰۱ رفاه اجتماعی ۱۴۰۴; ۲۵ (۹۷) :۱۳۳-۱۰۷ ۱۰,۳۲۵۹۸/refahj.۲۵.۹۷.۴۳۴۶.۱

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-۱-۴۲۰۴-fa.html


چکیده:   (۳۳۸ مشاهده)
مقدمه: استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بهعنوان یکی از ابزارهای نوین فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و آموزش به دانشجویان در سالهای اخیر با استقبال چشمگیری مواجه شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط نگرش به آموزش مجازی با اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی بوشهر در سال 1401 انجام شد.
روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل همه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بود که در سال 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 331 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای نگرش نسبت به آموزش مجازی، اضطراب یادگیری پکران، فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران استفاده شد. تحلیل دادهها با روش رگرسیون چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون انجام شد.
یافتهها: اضطراب یادگیری تأثیر مثبتی بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان نداشت و همچنین بین نگرش به آموزش مجازی با اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی ارتباطی وجود ندارد. بااینحال بیش از نیمی از شرکتکنندگان دارای نگرش مثبت به آموزش مجازی بودند، همچنین اکثر افراد دارای اضطراب یادگیری متوسط و زیاد بودند و میانگین نمره فرسودگی تحصیلی آنان در سطح متوسط قرار داشت.
بحث: با وجود نگرش مثبت بیشتر دانشجویان به آموزش مجازی، بسیاری از آنها سطح بالایی از اضطراب یادگیری را تجربه کردند. درمجموع، آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان قابلقبول است و پیشنهاد میشود با برگزاری کارگاههای آموزشی، ارتقاء مهارتهای یادگیری و حمایت روانی، اضطراب آنها کاهش یابد و بهرهوری آموزشی افزایش پیدا کند.
شماره‌ی مقاله: ۴
متن کامل [PDF 531 kb]   (۱۰۳ دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (19 مشاهده)  
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: آسیب های اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی از اینترنت و فناوری های نوین
دریافت: 1402/2/17 | پذیرش: 1403/5/1 | انتشار: 1404/4/15

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb