Ethics code: IR.BPUMS.REC.1401.082

XML English Abstract Print


چکیده:   (52 مشاهده)
مقدمه: استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از ابزارهای نوین فناوری های اطلاعات و ارتباطات و آموزش به دانشجویان در سال های اخیر با استقبال چشمگیری مواجه شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط نگرش به آموزش مجازی با اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی بوشهر در سال ۱۴۰۱ انجام شد.
روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بود که در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مشغول به تحصیل بودند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده ۳31 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های  نگرش نسبت به آموزش مجازی، اضطراب یادگیری پکران، فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران استفاده شد. تحلیل داده ها با روش رگرسیون چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت.
یافته‌ها: اضطراب یادگیری تاثیر مثبتی بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان نداشت و همچنین بین نگرش به آموزش مجازی با اضطراب یادگیری و فرسودگی تحصیلی ارتباطی و جود ندارد. با این حال بیش از نیمی از شرکت کنندگان دارای نگرش مثبت به آموزش مجازی بودند، همچنین اکثر افراد دارای اضطراب یادگیری متوسط و زیاد بودند و میانگین نمره فرسودگی تحصیلی آنان در سطح متوسط قرار داشت..
بحث: با وجود نگرش مثبت اکثر دانشجویان به آموزش مجازی، بسیاری از آن‌ها سطح بالایی از اضطراب یادگیری را تجربه کردند. در مجموع، آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان قابل قبول است و پیشنهاد می‌شود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارتقاء مهارت‌های یادگیری و حمایت روانی، اضطراب آن‌ها کاهش یابد و بهره‌وری آموزشی افزایش پیدا کند..


 
شماره‌ی مقاله: 4
     
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: آسیب های اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی از اینترنت و فناوری های نوین
دریافت: 1402/2/17 | پذیرش: 1403/5/1

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb