طرح مسأله: در بررسی حاضر با توجه به نبود فرم پیشگیری از اعتیاد مدونی در مدارس کشور، تلاش بر آن بوده است تا درجه تناسب مؤلفههای ضروری مدل پیشنهادی «آموزش پیشگیری از اعتیاد در مدارس ایران» از نظر دانشآموزان، معلمان و مربیان دورههای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در 29 استان کشور مشخص گردد. روش: پژوهش حاضر از نوع پیمایشی ـ توصیفی است. ابزار پژوهش در این مطالعه پرسش نامه محقق ساخته بوده است که متناسب با 6 گروه هدف به تفکیک تهیه شد و از 29000 دانشآموز و 2900 آموزگار در 29 منطقه آموزش و پرورش استانهای کشور نظرسنجی شد. یافتهها: یافتهها نشان میدهد که 6 جامعه آماری در ارتباط با موضوعات آموزشی مرتبط با آموزش پیشگیری از اعتیاد در مدارس، اغلب (91 درصد دانشآموزان ابتدایی، 82 درصد راهنمایی و 86 درصد متوسطه، 94 درصد آموزگاران ابتدایی، 89 درصد معلمان و مربیان دوره راهنمایی و 87 درصد معلمان و مربیان دوره متوسطه) گزینه مناسب و کاملا مناسب را انتخاب کردهاند. نتایج: نتایج این بررسی بیانگر این واقعیت است که در مجموع، درجه تناسب مؤلفههای ضروری مدل آموزش پیشگیری از اعتیاد در مدارس از دیدگاه معلمان و دانشآموزان کشور 87 درصد است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |