طر حمسئله: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین مؤلف ههای هوش هیجانی و ریسک فرار از منزل در دختران نوجوان اجرا شد. روش: این پژوهش همبستگی از نوع تحلیل رگرسیون چندگانه بود. ۵۰۰ نفر از دان شآموزان دختر مقطع متوسطه و پی شدانشگاهی مناطق ۲، ۵ و ۷ آموزش و پرورش شهر مشهد که به شیوه تصادفی طبق های خوش های انتخاب شده بودند با استفاده از پرسشنام ههای ویژگیهای جمعی تشناختی، ریسک فرار از منزل و هوش هیجانی بار اون مورد بررسی قرار گرفتند. یافت هها: تحلیل داد هها نشان داد که بین هوش هیجانی کلی و برخی از مؤلف ههای آن شامل احترام به خود، شادکامی، واقعی تسنجی، خودآگاهی هیجانی، تحمل استرس، انعطا فپذیری، مهارت تکانه، مسئولی تپذیری اجتماعی و حل مسئله با ریسک فرار دختران از منزل همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون به ترتیب حاکی از نقش برجست هتر واقعی تسنجی، مهارت تکانه و شادکامی بر ریسک فرار دختران از منزل بود. نتایج: نتایج از تأثیر احتمالی مؤلف ههای هوش هیجانی بر ریسک فرار دختران از منزل حمایت م یکند. مؤلفه واقعی تسنجی برجست هترین متغیر در پی شبینی ریسک فرار دختران از منزل بود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |