طرح بحث: هدف از این پژوهش بررسی راهبردهای مدارای نوجوانان تهرانی در وضعیتهای مختلف هویتی براساس نظریه مارسیا(Marcia) میباشد. روش تحقیق: 467 نوجوان تهرانی (235 دختر و 232 پسر) از چهار منطقه آموزش و پرورش تهران در مقاطع سوم نظری و پیشدانشگاهی به طور خوشهای انتخاب گردیده و پرسشنامه فرایند هویت ایگو و مقیاس مدارای نوجوانان توسط کلیه شرکتکنندگان تکمیل گردید. یافتهها: یافتههای این پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری بین بعضی از سازوکارهای مدارای مورد استفاده نوجوانان در وضعیتهای مختلف هویتی وجود دارد. نتیجه: براساس نتایج این پژوهش میتوان سازوکارهای مدارای مورد استفاده نوجوانان در هر یک از وضعیتهای هویتی، را تعیین کرد و میتوان با برنامهریزی آموزش مهارتهای مدارا با تأکید بر مهارتهای اختصاصی مورد استفاده در هر یک از وضعیتهای هویتی به نوجونان جهت رسیدن به وضعیت اکتساب و در نهایت حل بحران هویت کمک کرد
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |