دوره 5، شماره 19 - ( زمستان 1384 )                   جلد 5 شماره 19 صفحات 140-125 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gharaei B, Atef vahid M K, Dezhkam M, Mahmoudian M. (2006). Coping Strategies among Adolescents in Different Identity Status in Tehran. refahj. 5(19), 125-140.
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1951-fa.html
غرایی بنفشه، عاطف وحید محمد کاظم، دژکام محمود، محمودیان مهرداد. راهبردهای مدارای نوجوانان تهرانی در وضعیت‌های مختلف هویتی رفاه اجتماعی 1384; 5 (19) :140-125

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1951-fa.html


چکیده:   (3836 مشاهده)

طرح بحث: هدف از این پژوهش بررسی راهبردهای مدار‌ای نوجوانان تهرانی در وضعیت‌های مختلف هویتی براساس نظریه مارسیا(Marcia) می‌باشد. روش تحقیق: 467 نوجوان تهرانی (235 دختر و 232 پسر) از چهار منطقه آموزش و پرورش تهران در مقاطع سوم نظری و پیش‌دانشگاهی به طور خوشه‌ای انتخاب گردیده و پرسش‌نامه فرایند هویت ایگو و مقیاس مدارای نوجوانان توسط کلیه شرکت‌کنندگان تکمیل گردید. یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری بین بعضی از سازوکارهای مدارای مورد استفاده نوجوانان در وضعیت‌های مختلف هویتی وجود دارد. نتیجه: براساس نتایج این پژوهش می‌توان سازوکارهای مدارای مورد استفاده نوجوانان در هر یک از وضعیت‌های هویتی، را تعیین کرد و می‌توان با برنامه‌ریزی آموزش مهارت‌های مدارا با تأکید بر مهارت‌های اختصاصی مورد استفاده در هر یک از وضعیت‌های هویتی به نوجونان جهت رسیدن به وضعیت اکتساب و در نهایت حل بحران هویت کمک کرد

متن کامل [PDF 392 kb]   (1418 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: رفاه اجتماعی
دریافت: 1394/6/5 | پذیرش: 1394/6/5 | انتشار: 1394/6/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb