دوره 12، شماره 47 - ( 10-1391 )                   جلد 12 شماره 47 صفحات 398-385 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nakhai A, Karimi O, Hashemnia S, Behnia F. (2013). Managers’ Experience and Knowledge Sharing on the Improvement and Guiding of Executive Processes in the University of Social Welfare and Rehabilitation Science (USWR). refahj. 12(47), 385-398.
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1137-fa.html
نخعی آرش، کریمی اوژن، هاشمی نیا شهرام، بهنیا فاطمه. سطح تشریک مساعی دانش و تجربه مدیران در بهبود و هدایت فرایند اجرایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی رفاه اجتماعی 1391; 12 (47) :398-385

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1137-fa.html


چکیده:   (6937 مشاهده)

مقدمه: ازآنجاکه ارزیابی سازمان از نظر مؤلفه‌های تشریک مساعی دانش و تجربه، پیش نیازی برای برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی آن در سازمان به شمار می‌رود، بررسی درجۀ مقبولیت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، با هدف پیدایش قوت‌ها و ضعف‌ها در فرایند‌های اجرایی سازمان و بهبود آن‌ها، می‌تواند بسیار سودمند باشد.

روش: در این پژوهش، پنج فرضیه دربارۀ زمینه سازمانی و تکنولوژی، ویژگی‌های تیمی، ویژگی‌های فرهنگی و رقابتی، ویژگی‌های فردی و فاکتور‌های انگیزشی بررسی شد. ابزار تحقیق، پرسش‌نامه است که پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 919/0 محاسبه شد و ۱۰۸ نفر از مدیران دانشگاه مذکور و مراکز درمانی تابع، آن را تکمیل کردند. سپس، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آزمون تی تحلیل شد.

یافته‌ها: اغلب مدیران بر این باورند که ساختار سازمانی برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه با توجه به تکنولوژی روزِ موجود مناسب نیست. همکاری بین گروه‌ها بر به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه چندان تأثیرگذار نیست و فرهنگ سازمانی در به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه میان مدیران کمتر کمک می‌کند؛ اما اغلب مدیران عنوان کردند که ویژگی‌های فردی، برای انتقال دانش و تجربه زمینۀ مناسب را فراهم کرده و عوامل انگیزشی و اعتماد مناسب، به انتقال دانش و تجربه کمک بسیاری می‌کند.

بحث: ساختار سازمانی با توجه به تکنولوژی روز برای تشریک مساعی دانش میان مدیران، به بازبینی نیاز دارد. همچنین افزایش همکاری گروه‌ها و توسعۀ فرهنگ سازمانی ضرورت تاز‌های را می‌طلبد.

متن کامل [PDF 265 kb]   (2906 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: رفاه اجتماعی
دریافت: 1392/5/22 | پذیرش: 1392/9/2 | انتشار: 1392/9/2

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb