دوره 9، شماره 34 - ( فصلنامه رفاه اجتماعی 1388 )                   جلد 9 شماره 34 صفحات 64-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maddani Ghahfarokhi S, Roshanfekr P. (2009). Client Charachteristics According to Tehran Street Sex Worker’s Point of View. refahj. 9(34), 33-64.
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1837-fa.html
مدنی(قهفرخی) سعید، روشنفکر پیام. ویژگیهای مشتریان تن‌فروشی از دیدگاه زنان تن‌فروش خیابانی شهر تهران رفاه اجتماعی 1388; 9 (34) :64-33

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-1837-fa.html


چکیده:   (5412 مشاهده)

طرح مسئله: سهم مردان از کل موارد مثبتِ شناسایی شده ناکا (نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی)1، بسیار بیشتر از زنان است. از اینرو بهداشت در روابط جنسی مردان در کنترل و کاهش ناکا از اهمیت خاصی برخورداراست. از سوی دیگر به تدریج الگوی انتقال ویروس از انتقال به واسطه تزریق مواد به سوی انتقال از راه رابطه جنسی در حال تغییر است و زنان تن‌فروش در این زمینه سهم بسیاری دارند. شناخت مشتریان می‌‌‌تواند امکان مداخله مؤثر را در برنامه‌‌‌‌های کنترل و کاهش ناکا فراهم آورد. مطالعه حاضر تلاش می‌‌‌کند تا حد ممکن برخی از این ویژگیها را بررسی و ارائه کند. روش: این مطالعه از نوع پهنانگر و مقطعی است که در آن از جمعیت زنان تن‌فروش درباره ویژگیهای مشتریان آنها پرسش شده است. برای گردآوری اطلاعات از هر دو روش‌‌ کمی ‌و کیفی استفاده شده است‌ جامعه‌‌آماری پژوهش، زنانی هستند که در مناطق 22گانه شهر تهران، تن‌فروشی می‌‌کنند. یافته‌ها: بیش از نیمی از تن‌فروشان، معتقدند مشتریان آنها در سنین میانسالی (30 تا 50 سال) قرار دارند. 6/51 درصد زنان تن‌فروش‌ ‌اظهار داشته‌اند که مشتریانشان بیشتر متاهل ‌هستند و گروه بعدی را مجردها تشکیل می‌‌دهند. تن‌فروشان مشتریان خود را بیشتر دارای تحصیلات عالی معرفی کرده‌اند. 9/97 درصد از تن‌فروشان که به سئوال درباره وضعیت شغلی مشتریان پاسخ داده‌اند مشتریان خود را شاغل اعلام کرده‌اند. بحث: شناخت زنان تن‌فروش شهر تهران از مشتریان خود در مقایسه با زنان تن فروش دیگر کشورها بیشتر است .یافته‌های این مطالعه درباره میانسالی و متأهل بودن اکثریت مشتریان با یافته‌های مطالعات مشابه در دیگر کشورها همخوانی دارد. احتمالاً سهم مشتریان دارای تحصیلات دانشگاهی در میان مشتریان زنان تن‌فروش تهران، بیشتر از دیگر کشورهاست. یکی از ویژگیهای بسیار متفاوت مشتریان در این مطالعه در مقایسه با دیگر کشورها، شغل آناناست.

واژه‌های کلیدی: تن‌فروش، تهران، مشتری
متن کامل [PDF 403 kb]   (11468 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: رفاه اجتماعی
دریافت: 1394/5/29 | پذیرش: 1394/5/29 | انتشار: 1394/5/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb