دوره 15، شماره 59 - ( 9-1394 )                   جلد 15 شماره 59 صفحات 187-219 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahram Nia A M S N, Marandi Z, Mehrabi R, Sistani M. The Relationship between Media Consumption and Cultural Capital. refahj. 2015; 15 (59) :219-187
URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-2383-fa.html
شهرام نیا امیر مسعود، مرندی زهره، مهرابی راضیه، سیستانی محسن. رابطه مصرف رسانه‌ای و سرمایه فرهنگی. رفاه اجتماعی. 1394; 15 (59) :187-219

URL: http://refahj.uswr.ac.ir/article-1-2383-fa.html


چکیده:   (4705 مشاهده)

مقدمه: از مهمترین شاخصهای تأثیر گذار بر شکل گیری سرمایه فرهنگی امکان دسترسی به رسانه­هاست که مقاله حاضر با استفاده از نظریه شکاف آگاهی، به بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای و سرمایه فرهنگی می‌پردازد.

روش: تحقیق حاضر با روش پیمایش در بین 188 نفر از دانشجویان صورت گرفته است.

یافته­ ها: بین مصرف رسانه‌ای (چاپی، الکترونیکی و دیجیتالی) و سرمایه فرهنگی (ذهنی، عینی و نهادی) رابطه وجود دارد. ضمن اینکه کلیه ابعاد رسانه با ابعاد ذهنی و نهادی سرمایه فرهنگی رابطه مثبت دارند، اما رابطه رسانه­های چاپی با سرمایه فرهنگی منفی است.

بحث: نابرابری­ مصرف رسانه‌ای موجب نابرابری اطلاعاتی در بین مردم و نابرابری در مصرف فرهنگی آنان می­گردد

متن کامل [PDF 809 kb]   (2274 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: رفاه اجتماعی
دریافت: 1394/12/15 | پذیرش: 1394/12/15 | انتشار: 1394/12/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه رفاه اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Social Welfare Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb