Ethics code: IR.IAU.TNB.REC.140
چکیده: (1233 مشاهده)
مقدمه: امروزه با گسترش کلانشهرها و پیچیدگیهای زندگی، مشکلات زندگی نیز روز به روز در حال افزایش است. مشکلاتی که مواجهه شدن با آنها نیاز به مهارت و توانایی دارد. هدف این پژوهش تدوین و اعتباریابی بسته آموزش مهارتهای فردی دختران و زنان جوان حاشیهنشین است.
روش: بسته آموزش ارتقای مهارتهای فردی در این پژوهش براساس نظریه شناختی- رفتاری طراحی شده است. طراحی بسته در 4 مرحلهی مصاحبه با افراد مطلع، مرور متون، برگزاری جلسه هماندیشی و تدوین بسته آموزشی، تعیین روایی محتوایی بسته آموزشی بود. در یک نشست تخصصی و با نظرخواهی از متخصصان، روایی محتوایی بسته با استفاده از ابزار شاخص روایی محتوایی و ضریب نسبی روایی محتوایی سنجیده شد.
یافتهها: نتایج بدست آمده نشان داد که بسته آموزشی طراحی شده از اعتبار بالایی برخوردار میباشد. همچنین ضریب نسبی روایی محتوایی بسته برابر با 714/ 0 بدست آمد.
بحث: بستهی آموزشی به آموزش سه مهارت خودآگاهی، ارتباط موثر، تنظیم هیجان پرداخته تا بستری برای ورود و بهکارگیری این مهارتها در زندگی واقعی این اقشار، فراهم آورد.
نوع مطالعه:
اصیل |
موضوع مقاله:
سلامت اجتماعی دریافت: 1401/9/13 | پذیرش: 1402/9/5 | انتشار: 1402/9/6