مقولههای اصلی |
مقولههای فرعی |
تعریف نشاط اجتماعی |
تجربه هیجانهای مثبت |
|
داشتن باورها و شناختهای مثبت |
|
داشتن تعهد و گرایش به عمل در اجتماع |
پیامدهای نشاط اجتماعی |
افزایش انگیزش کار |
|
افزایش بهرهوری نیروی کار و افزایش تولید |
|
ارتقا امید به زندگی |
|
افزایش سطح سلامت روان و رضایت از زندگی |
علل زمینهساز نشاط اجتماعی |
عوامل فردی |
|
عوامل مربوط به خانواده |
|
عوامل اجتماعی |
|
عوامل فرهنگی |
|
عوامل اقتصادی |
|
عوامل سیاسی |
|
رسانه |
|
سازمانها |
|
امکانات شهری و خدمات رفاهی |
موانع نشاط اجتماعی |
ناکارآمد بودن نظام آموزشوپرورش |
|
فرهنگ و باورهای حاکم بر جامعه |
|
نبود شادی و نشاط در اولویت برنامههای سازمانهای متولی فرهنگ و تأکید بر کمیت برنامههای اجراشده |
|
نداشتن مناسک شادی |
|
فقر و شرایط اقتصادی نابسامان |
|
عدم توزیع یکسان امکانات رفاهی و خدمات شهری |
|
نبود توازن بین تعداد فارغالتحصیلان با فرصتهای شغلی جامعه |
راهکارهایی برای والدین |
پذیرش بیقیدوشرط کودکان |
|
داشتن اقتدار نه کنترل بیرونی |
|
کاستن از ارزش کنکور |
|
طراحی بازیهای خانوادگی |
راهکارهای پیشنهادی در سطح کلان |
امنیتی و سیاسینکردن نشاط اجتماعی
|
|
دقت در انتخاب مسئولان و شایستهسالاری |
|
کاهش فاصله طبقات اجتماعی |
|
سامانبخشیدن به وضعیت اقتصادی |
|
داشتن نگاه علمی به مسئله نشاط اجتماعی |
|
|
راهکارهای پیشنهادی برای آموزشوپرورش |
به رسمیت شناختن شادی و تفریح |
|
تعریف مناسک شادی خاص |
|
آموزش مهارتهای زندگی |
|
استفاده از مشاوران متخصص و متعهد |
|
ترغیب افراد مستعد به رشتههای علوم انسانی |
راهکارهایی برای سازمانهای متولی فرهنگ |
یکپارچهسازی و توزیع متعادل خدمات رفاهی |
|
استفاده از مربیان آموزشدیده در حوزههای آموزشی |
|
تقویت گروههای خودجوش اجتماعی |
|
آموزش به خانوادهها |
|
طراحی پارکهای ویژه کودک و خانواده با خدمات رایگان
|
|
برگزاری جشنوارههای مناسبتی |
|
برپایی کمپین «با من حرف بزن» |
|
طراحی برنامهها در سه سطح رشدی، پیشگیری و درمان |